loading...

بالای شیراز

بازدید : 15
سه شنبه 18 بهمن 1401 زمان : 18:51

عينک ايمني چيست و چه کاربردي دارد؟

به نقل از فروشگاه اينترنتي ايمني ها؛ شايد اين سؤال شما هم باشد که عينک ايمني يا عينک کار چه تفاوتي با عينک عادي دارد و اين محصول چه کاربردي دارد. عينک ايمني يا عينک کار از ضروري ترين تجهيزات ايمني فردي به شمار مي رود که از چشم افراد در برابر خطرات مختلف مثل پرتاب اجسام، اشعه مادون قرمز و فرابنفش، مواد شيميايي و اسيدي، گرد و غبار و … در مشاغل مختلف محافظت مي کند.

اين عينک نسبت به عينک هاي معمولي، بسيار قوي تر و مستحکم تر طراحي شده است تا از چشم در برابر خطرات مختلف مراقبت کند. عدم استفاده از اين وسيله در حين کار ممکن است باعث ايجاد آسيب هاي جبران ناپذير از جمله از دست دادن بينايي شود.

آنچه در ادامه خواهيم خواند:

  • کاربرد عينک ايمني
  • انواع عينک ايمني
  • نکات مهم در خريد عينک ايمني
  • لنز عينک ايمني
  • بهترين عينک ايمني
  • استاندارد عينک ايمني
  • ضعيف بودن چشم

کاربرد عينک ايمني

براي درک بهتر اين مطلب که عينک ايمني چيست بهتر است با کاربردهاي آن آشنا شويم:

  • در صنعت جوشکاري براي عدم برخورد پليسه ها و جرقه هاي حاصل از جوشکاري و هم چنين عدم برخورد اشعه مادون قرمز و فرابنفش به چشم مورد استفاده قرار مي گيرد.
  • در محيط هاي آزمايشگاهي و پزشکي به منظور جلوگيري از ورود ويروس هاي مختلف از جمله ويروس کرونا کاربرد دارد.
  • براي کار با بسياري از ابزارآلات مثل فرز، دريل، چکش تخريب و … بايد از اين ابزار ايمني استفاده کرد.
  • مشاغلي مانند پالايشگاه و پتروشيمي که در آنها افراد با گازها و مواد شيميايي سروکار دارند.
  • فعاليت هاي عمراني، ساختماني و تأسيسات
  • در صنعت نجاري و کار با چوب
  • در صنعت آهنگري و برش فلز

انواع عينک ايمني

عينک کار براي مشاغل مختلف، در انواع متنوعي توليد مي شود که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. علاوه بر آن، نوع لنز و جنس نيز در اين مدل ها با يکديگر متفاوت است.

عينک گاگل ايمني

اين مدل شباهت زيادي به عينک هاي معمولي دارد و عموماٌ از فريم ژلاتيني توليد شده است. اين عينک از ورود و برخورد گازهاي شيميايي به چشم جلوگيري مي کند. گاگل ايمني فاقد دسته است و به کمک بند کشي بر روي صورت فرد ثابت مي شود.

گاگل ايمني شباهت زيادي به عينک اسکي دارد. اين مدل کاملاً بر روي صورت چفت مي شود و هيچ منفذي را براي ورود گازهاي مختلف باقي نمي گذارد. لازم به ذکر است که از گاگل ايمني فقط و فقط براي گازهاي غيرسمي استفاده مي شود. براي کار با گازهاي شيميايي سمي مثل گاز طلا، سيانور و … بايد از ماسک شيميايي تمام صورت استفاده کنيد.

عينک جوشکاري

عينک جوشکاري يکي از مهم ترين تجهيزات ايمني است که هر جوشکار بايد از آن استفاده کند. مهم ترين دليل استفاده از عينک جوشکاري، از اين جهت است که از چشم ها در برابر نور مرئي جوشکاري (که داراي اشعه uv است) محافظت مي کند.

از کاربردهاي ديگر اين محصول، حفاظت از چشم ها در برابر ذرات و جرقه هاي پرتاب شونده در حين جوشکاري است که مي تواند آسيب جدي به چشم ها وارد کند.

عينک آزمايشگاهي

عينک آزمايشگاهي به گونه اي طراحي شده است که دور تا دور چشم ها را به طور کامل پوشش مي دهد. اين محصول از ورود ذرات اسيدي و شيميايي پخش شده در محيط آزمايشگاه به داخل چشم جلوگيري مي کند. استفاده از اين عينک در محيط هاي پزشکي و آزمايشکاهي ضروري است.

در حال حاضر با توجه به اينکه ويروس هاي مختلف از جمله کرونا از طريق چشم نيز وارد بدن مي شوند، از اين مدل در درمانگاه ها و بيمارستان ها نيز استفاده مي شود. اين محصول از وزن کمي برخوردار است و مي توان براي مدت زمان طولاني از آن استفاده کرد.

عينک سنگ زني

عينک سنگ زني براي مقابله با برخورد اجسام ريز جامد همچون چوب و فلز طراحي شده است. معروف ترين نوع اين عينک، عينک سنگ زني بغل توري است. به عنوان مثال، اگر شما در يک کارگاه نجاري در حال کار و برش چوب هستيد، اين محصول از برخورد خرده هاي چوب به چشم شما جلوگيري مي کند.

عينک محافظ ليزر

چشم در برابر نور ليزر بسيار آسيب پذير است. به همين علت بايد در کار با وسايل ليزري مانند دستگاه برش ليزري و هم چنين ليزرهاي موجود در بيمارستان ها و محيط هاي پزشکي از عينک محافظ ليزر استفاده کرد.

عينک مخصوص لپ تاپ

اين محصول به ضد اشعه مانيتور نيز معروف است و از آن براي جلوگيري از برخورد اشعه کامپيوتر و لپ تاپ به چشم و بهينه سازي ديد چشم استفاده مي شود.

نکات مهم در خريد عينک ايمني

يک سري نکات و پارامترها در خريد عينک کار ايمني ها وجود دارد که با رعايت آن ها مي توانيد بهترين عينک را براي خود انتخاب نماييد:

جنس فريم و دسته

قاب و فريم عينک هاي ايمني مي تواند از جنس مختلفي توليد شده باشد. فريم عينک ها مي تواند از مواد فلزي مانند نيکل و مواد پلاستيکي مانند سلولز استات بوتيرات، سلولز استات، پلي کربنات و نايلون توليد شود.

شيشه عينک ايمني

شيشه عينک هاي کار از نوعي هستند که با کمک حرارت مقاوم شده اند. همچنين اين شيشه ها مي توانند از جنس پلي کربنات، استات سلولز و … باشند. اين شيشه ها بايد به راحتي تميز شوند.

از مناسب ترين شيشه ها مي توان به شيشه هايي که به واسطه واکنش هاي شيميايي مقاوم شده اند، شيشه هاي لايه لايه، پلاستيک، عدسي حاوي تورسيمي، آليل دي گليکول کربنات و پلي متيل متاکريلات اشاره کرد. عرض شيشه هاي حفاظتي بايد ?.?? ميلي متر و ارتفاع آنها در جهت قائم ?? ميلي متر باشد.

طراحي استاندارد و ارگونوميک

رعايت اصول ارگونوميک و استاندارد هاي بين المللي در ساخت و توليد عينک هاي ايمني امري ضروري استپ چرا که استفاده از عينک هاي غير استاندارد خود مي تواند منجر به آسيب چشم و يا عدم حفاظت در برابر خطرات و صدمات شود. به عنوان مثال، عينک گاگل ايمني بايد به گونه اي طراحي شده باشد که به خوبي بر روي صورت فرد چفت شود و مانع از ورود گازهاي سمي به داخل چشم شود. دسته هاي عينک بايد استاندارد بوده و از انعطاف بالايي برخوردار باشد.

ميدان ديد

يکي ديگر از پارامترهايي که بايد در خريد عينک ايمني به آن توجه داشت، ميدان ديدي است که عينک براي کاربر فراهم مي کند. ميدان ديدي که عينک هاي مختلف به شما مي دهند، با يکديگر متفاوت است. در صورتي که محيط کار شما نياز به ميدان ديد وسيع دارد، بايد از عينک اپتيکال استفاده کنيد.

لنز عينک ايمني

مبحث بعدي در پاسخ به اين سؤال که عينک ايمني چيست لنز آن است. يکي از علل تمايز عينک ها، لنز بکاررفته در آنهاست. اغلب لنزها از جنس پلي کربنات و بعضي از آن ها از جنس شيشه توليد شده اند. بيشتر مواقع، احتمال آنکه افراد در بينايي خود احساس ضعف کنند يا نمره چشم آنها پايين باشد، وجود دارد. انواع لنز عينک کار عبارتند از:

لنز شفاف

اين لنز از پرکاربردترين لنزهاي موجود در بازار است که براي مصارف عمومي و سبک استفاده مي شود. اين لنز به افزايش ديد کاربر در محيط کمک مي کند. جنس اين لنز از پلي کربنات توليد شده است و از مقاومت بالايي برخوردار است. اين لنز بيشترين ميزان انتقال نور را دارد و در محيط هاي کم نور انتخاب مناسبي محسوب مي شود.

لنز سبز

اين مدل لنز کاربرد ويژه اي دارد. از اين مدل براي ايجاد وضوح بيشتر و محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراءبنفش، مادون قرمز و گرما بکار مي رود.

لنز آيينه اي

اين لنز در بيرون از خود يک پوشش به صورت آيينه دارد و باعث مي شود کاربران رنگ محيط را به صورت قهوه اي يا خاکستري ببينند. پوشش آيينه اي بکاررفته در اين لنز اين قابليت را دارد که بين ?? تا ?? درصد ميزان عبور نور را انعکاس داده و کاهش دهد. اين عينک در محيط هايي با شن و ماسه يا در مجاورت آب يا در ارتفاعات مفيد خواهد بود.

لنز قهوه اي يا کهربايي

اين لنز در عينک هاي مخصوص لپ تاپ استفاده مي شود. لنز کهربايي اين قابليت را دارد که نور حاصل از صفحه نمايش را کاهش دهد. اين مدل براي کساني که براي مدت زمان طولاني با گوشي و لپ تاپ کار مي کنند، بسيار مناسب است.

نوري که از سمت صفحه نمايش به چشم برخورد مي کند، به رنگ آبي است. لنز کهربايي به راحتي اين نور را فيلتر مي کند و مانع از آسيب به چشم مي شود. از اين لنز مي توان در محيط هاي کم نور، هواي ابري و مه آلود نيز استفاده کرد.

لنز آبي

اين لنز کاربرد ويژه اي در خنثي کردن نور زرد و نور لامپ بخار سديم دارد. اگر شما در برابر مقدار زيادي بخار سديم و يا لامپ بخار سديم قرار داريد، بايد از اين مدل لنز استفاده کنيد. اغلب افرادي که در کارخانه هاي فرآوري مواد غذايي کار مي کنند، از اين عينک استفاده مي کنند. بازيکنان تنيس نيز در مقابل تابش نور خورشيد مي توانند از اين لنز براي عينک خود استفاده نمايند.

لنز قطبي

در اين لنز يک نوع ماده شيميايي بکار رفته است که قبل از رسيدن نور به چشم فرد، بخشي از نور را فيلتر مي کند. اين لنز براي افرادي که مدت زمان زيادي در زير نور آفتاب هستند، بسيار مناسب است. اين مدل در عينک هاي آفتابي بکار مي رود و باعث انعکاس نور مستقيم آفتاب، انعکاس برف و سطوح مختلف مي شود. اين لنز رنگ اجسام را تيره مي کند و از خستگي چشم جلوگيري مي کند.

لنز نارنجي

از جمله کاربرد هاي اين لنز با رنگ کهربايي، استفاده از آن در محيط هاي کم نور مي باشد. اين لنز به روشن تر شدن محيط و افزايش ديد کمک مي کند. از اين لنز براي فيلتر کردن نور آبي و شکار استفاده مي شود.

بهترين عينک ايمني

همان طور که گفته شد، عينک کار يکي از ضروري ترين تجهيزات ايمني فردي است که در بسياري از مشاغل از آن استفاده مي شود. شرکت هاي داخلي و خارجي زيادي به توليد اين محصول مي پردازند که از بين آن ها مي توان به موارد زير اشاره کرد:

عينک ايمني هانيول

يکي از برترين توليکنندگان عينک کار شرکت هانيول است. شرکت هانيول اصالتاً يک شرکت آمريکايي در تجيهزات ايمني فردي و محصولات ديگر به شمار مي آيد. از محبوب ترين و بهترين مدل هاي اين شرکت مي توان به عينک ايمني هانيول مدل N-Vision T???? BS و A??? و Tornado T?????B و … اشاره کرد.

عينک ايمني يووکس

يووکس يا UVEX يکي از توليدکنندگان خارجي برتر در زمينه توليد عينک کار و تجهيزات ايمني فردي است که محصولات خود را طبق استانداردهاي دستکش ايمني و مطابق با استاندارد EN??? و EN??? و EN??? توليد و به بازار عرضه کرده است. اين برند اصالتاً آلماني است و محصولات آن از کيفيت بالايي برخوردار هستند. از محبوب ترين عينک هاي توليدشده توسط اين برند مي توان به عينک ايمني يووکس مدل Astruflex و I-VO و … اشاره کرد.

عينک ايمني تري ام

تري ام يک شرکت چند مليتي است که در سال ???? فعاليت خود را آغاز کرده است. اين شرکت به توليد محصولاتي از قبيل چسب، مدارهاي الکترونيکي، تجهيرات ايمني و پزشکي، مواد ساينده، محصولات دندان و … مي پردازد و يکي از محصولات اين شرکت عينک کار است. از بهترين محصولات توليدشده توسط اين برند مي توان به عينک ايمني تري ام مدل Privo ????? و KX???? و … اشاره کرد.

از ديگر برندهاي داخلي و خارجي اين کالا مي توان به عينک ايمني اخوان، کاناسيف، ديوالت، توسن، رونيکس، پارس اپتيک، توتاص، پارکسون، جنيوس، جکسون، تک پلاست، ولکان، ديکنز، ماتريکس، صاموپرشين و … اشاره کرد.

استاندارد عينک ايمني

همان طور که گفته شد، يکي از مهم ترين نکات در انتخاب عينک ايمني، استاندارد بودن آن است. يک سري استاندارد و تأييديه ها موجود است که با استفاده از علائمي بر روي اين ابزار ايمني مشخص مي شود. برخي از اين استانداردها عبارتند از:

  • استاندارد EN???: اين استاندارد در رابطه با ويژگي هاي فيزيکي خواسته شده، مقاومت و ضد ضربه بودن عينک است. يک عينک مناسب بايد داراي اين استاندارد باشد.
  • استاندارد EN???: اين استاندارد نشان دهنده مقاومت عينک هاي ايمني در برابر اشعه UV و فرابنفش است.
  • استاندارد EN???: اين استاندارد براي لنزهاي مربوط به محافظت از کارکنان در حوزه هاي لحيم کاري، جوشکاري، جوش قوس الکتريکي، هوابرش، برش پلاسما و … است.

استاندارد عينک ايمني

ضعيف بودن چشم

يکي از مهم ترين سؤالات و مشکلاتي که براي کاربران بوجود مي آيد، ضعيف بودن چشم افراد است. اگر چشم فردي که از عينک کار استفاده مي کند ضعيف باشد، در اين حالت عينک کاري که استفاده مي کند بايد داراي يک سري ويژگي خاص باشد. در اين مواقع بايد زير شيشه حفاظتي عينک، عدسي مناسب چشم آن فرد نيز قرار داشته باشد.

شما کاربران محترم در صورت قصد خريد و استفاده از عينک ايمني مناسب و با کيفيت نيز مي توانيد به سايت ايمني ها مراجعه نماييد.

www.imeniha.com

عينک ايمني چيست و چه کاربردي دارد؟

به نقل از فروشگاه اينترنتي ايمني ها؛ شايد اين سؤال شما هم باشد که عينک ايمني يا عينک کار چه تفاوتي با عينک عادي دارد و اين محصول چه کاربردي دارد. عينک ايمني يا عينک کار از ضروري ترين تجهيزات ايمني فردي به شمار مي رود که از چشم افراد در برابر خطرات مختلف مثل پرتاب اجسام، اشعه مادون قرمز و فرابنفش، مواد شيميايي و اسيدي، گرد و غبار و … در مشاغل مختلف محافظت مي کند.

اين عينک نسبت به عينک هاي معمولي، بسيار قوي تر و مستحکم تر طراحي شده است تا از چشم در برابر خطرات مختلف مراقبت کند. عدم استفاده از اين وسيله در حين کار ممکن است باعث ايجاد آسيب هاي جبران ناپذير از جمله از دست دادن بينايي شود.

آنچه در ادامه خواهيم خواند:

  • کاربرد عينک ايمني
  • انواع عينک ايمني
  • نکات مهم در خريد عينک ايمني
  • لنز عينک ايمني
  • بهترين عينک ايمني
  • استاندارد عينک ايمني
  • ضعيف بودن چشم

کاربرد عينک ايمني

براي درک بهتر اين مطلب که عينک ايمني چيست بهتر است با کاربردهاي آن آشنا شويم:

  • در صنعت جوشکاري براي عدم برخورد پليسه ها و جرقه هاي حاصل از جوشکاري و هم چنين عدم برخورد اشعه مادون قرمز و فرابنفش به چشم مورد استفاده قرار مي گيرد.
  • در محيط هاي آزمايشگاهي و پزشکي به منظور جلوگيري از ورود ويروس هاي مختلف از جمله ويروس کرونا کاربرد دارد.
  • براي کار با بسياري از ابزارآلات مثل فرز، دريل، چکش تخريب و … بايد از اين ابزار ايمني استفاده کرد.
  • مشاغلي مانند پالايشگاه و پتروشيمي که در آنها افراد با گازها و مواد شيميايي سروکار دارند.
  • فعاليت هاي عمراني، ساختماني و تأسيسات
  • در صنعت نجاري و کار با چوب
  • در صنعت آهنگري و برش فلز

انواع عينک ايمني

عينک کار براي مشاغل مختلف، در انواع متنوعي توليد مي شود که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. علاوه بر آن، نوع لنز و جنس نيز در اين مدل ها با يکديگر متفاوت است.

عينک گاگل ايمني

اين مدل شباهت زيادي به عينک هاي معمولي دارد و عموماٌ از فريم ژلاتيني توليد شده است. اين عينک از ورود و برخورد گازهاي شيميايي به چشم جلوگيري مي کند. گاگل ايمني فاقد دسته است و به کمک بند کشي بر روي صورت فرد ثابت مي شود.

گاگل ايمني شباهت زيادي به عينک اسکي دارد. اين مدل کاملاً بر روي صورت چفت مي شود و هيچ منفذي را براي ورود گازهاي مختلف باقي نمي گذارد. لازم به ذکر است که از گاگل ايمني فقط و فقط براي گازهاي غيرسمي استفاده مي شود. براي کار با گازهاي شيميايي سمي مثل گاز طلا، سيانور و … بايد از ماسک شيميايي تمام صورت استفاده کنيد.

عينک جوشکاري

عينک جوشکاري يکي از مهم ترين تجهيزات ايمني است که هر جوشکار بايد از آن استفاده کند. مهم ترين دليل استفاده از عينک جوشکاري، از اين جهت است که از چشم ها در برابر نور مرئي جوشکاري (که داراي اشعه uv است) محافظت مي کند.

از کاربردهاي ديگر اين محصول، حفاظت از چشم ها در برابر ذرات و جرقه هاي پرتاب شونده در حين جوشکاري است که مي تواند آسيب جدي به چشم ها وارد کند.

عينک آزمايشگاهي

عينک آزمايشگاهي به گونه اي طراحي شده است که دور تا دور چشم ها را به طور کامل پوشش مي دهد. اين محصول از ورود ذرات اسيدي و شيميايي پخش شده در محيط آزمايشگاه به داخل چشم جلوگيري مي کند. استفاده از اين عينک در محيط هاي پزشکي و آزمايشکاهي ضروري است.

در حال حاضر با توجه به اينکه ويروس هاي مختلف از جمله کرونا از طريق چشم نيز وارد بدن مي شوند، از اين مدل در درمانگاه ها و بيمارستان ها نيز استفاده مي شود. اين محصول از وزن کمي برخوردار است و مي توان براي مدت زمان طولاني از آن استفاده کرد.

عينک سنگ زني

عينک سنگ زني براي مقابله با برخورد اجسام ريز جامد همچون چوب و فلز طراحي شده است. معروف ترين نوع اين عينک، عينک سنگ زني بغل توري است. به عنوان مثال، اگر شما در يک کارگاه نجاري در حال کار و برش چوب هستيد، اين محصول از برخورد خرده هاي چوب به چشم شما جلوگيري مي کند.

عينک محافظ ليزر

چشم در برابر نور ليزر بسيار آسيب پذير است. به همين علت بايد در کار با وسايل ليزري مانند دستگاه برش ليزري و هم چنين ليزرهاي موجود در بيمارستان ها و محيط هاي پزشکي از عينک محافظ ليزر استفاده کرد.

عينک مخصوص لپ تاپ

اين محصول به ضد اشعه مانيتور نيز معروف است و از آن براي جلوگيري از برخورد اشعه کامپيوتر و لپ تاپ به چشم و بهينه سازي ديد چشم استفاده مي شود.

نکات مهم در خريد عينک ايمني

يک سري نکات و پارامترها در خريد عينک کار ايمني ها وجود دارد که با رعايت آن ها مي توانيد بهترين عينک را براي خود انتخاب نماييد:

جنس فريم و دسته

قاب و فريم عينک هاي ايمني مي تواند از جنس مختلفي توليد شده باشد. فريم عينک ها مي تواند از مواد فلزي مانند نيکل و مواد پلاستيکي مانند سلولز استات بوتيرات، سلولز استات، پلي کربنات و نايلون توليد شود.

شيشه عينک ايمني

شيشه عينک هاي کار از نوعي هستند که با کمک حرارت مقاوم شده اند. همچنين اين شيشه ها مي توانند از جنس پلي کربنات، استات سلولز و … باشند. اين شيشه ها بايد به راحتي تميز شوند.

از مناسب ترين شيشه ها مي توان به شيشه هايي که به واسطه واکنش هاي شيميايي مقاوم شده اند، شيشه هاي لايه لايه، پلاستيک، عدسي حاوي تورسيمي، آليل دي گليکول کربنات و پلي متيل متاکريلات اشاره کرد. عرض شيشه هاي حفاظتي بايد ?.?? ميلي متر و ارتفاع آنها در جهت قائم ?? ميلي متر باشد.

طراحي استاندارد و ارگونوميک

رعايت اصول ارگونوميک و استاندارد هاي بين المللي در ساخت و توليد عينک هاي ايمني امري ضروري استپ چرا که استفاده از عينک هاي غير استاندارد خود مي تواند منجر به آسيب چشم و يا عدم حفاظت در برابر خطرات و صدمات شود. به عنوان مثال، عينک گاگل ايمني بايد به گونه اي طراحي شده باشد که به خوبي بر روي صورت فرد چفت شود و مانع از ورود گازهاي سمي به داخل چشم شود. دسته هاي عينک بايد استاندارد بوده و از انعطاف بالايي برخوردار باشد.

ميدان ديد

يکي ديگر از پارامترهايي که بايد در خريد عينک ايمني به آن توجه داشت، ميدان ديدي است که عينک براي کاربر فراهم مي کند. ميدان ديدي که عينک هاي مختلف به شما مي دهند، با يکديگر متفاوت است. در صورتي که محيط کار شما نياز به ميدان ديد وسيع دارد، بايد از عينک اپتيکال استفاده کنيد.

لنز عينک ايمني

مبحث بعدي در پاسخ به اين سؤال که عينک ايمني چيست لنز آن است. يکي از علل تمايز عينک ها، لنز بکاررفته در آنهاست. اغلب لنزها از جنس پلي کربنات و بعضي از آن ها از جنس شيشه توليد شده اند. بيشتر مواقع، احتمال آنکه افراد در بينايي خود احساس ضعف کنند يا نمره چشم آنها پايين باشد، وجود دارد. انواع لنز عينک کار عبارتند از:

لنز شفاف

اين لنز از پرکاربردترين لنزهاي موجود در بازار است که براي مصارف عمومي و سبک استفاده مي شود. اين لنز به افزايش ديد کاربر در محيط کمک مي کند. جنس اين لنز از پلي کربنات توليد شده است و از مقاومت بالايي برخوردار است. اين لنز بيشترين ميزان انتقال نور را دارد و در محيط هاي کم نور انتخاب مناسبي محسوب مي شود.

لنز سبز

اين مدل لنز کاربرد ويژه اي دارد. از اين مدل براي ايجاد وضوح بيشتر و محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراءبنفش، مادون قرمز و گرما بکار مي رود.

لنز آيينه اي

اين لنز در بيرون از خود يک پوشش به صورت آيينه دارد و باعث مي شود کاربران رنگ محيط را به صورت قهوه اي يا خاکستري ببينند. پوشش آيينه اي بکاررفته در اين لنز اين قابليت را دارد که بين ?? تا ?? درصد ميزان عبور نور را انعکاس داده و کاهش دهد. اين عينک در محيط هايي با شن و ماسه يا در مجاورت آب يا در ارتفاعات مفيد خواهد بود.

لنز قهوه اي يا کهربايي

اين لنز در عينک هاي مخصوص لپ تاپ استفاده مي شود. لنز کهربايي اين قابليت را دارد که نور حاصل از صفحه نمايش را کاهش دهد. اين مدل براي کساني که براي مدت زمان طولاني با گوشي و لپ تاپ کار مي کنند، بسيار مناسب است.

نوري که از سمت صفحه نمايش به چشم برخورد مي کند، به رنگ آبي است. لنز کهربايي به راحتي اين نور را فيلتر مي کند و مانع از آسيب به چشم مي شود. از اين لنز مي توان در محيط هاي کم نور، هواي ابري و مه آلود نيز استفاده کرد.

لنز آبي

اين لنز کاربرد ويژه اي در خنثي کردن نور زرد و نور لامپ بخار سديم دارد. اگر شما در برابر مقدار زيادي بخار سديم و يا لامپ بخار سديم قرار داريد، بايد از اين مدل لنز استفاده کنيد. اغلب افرادي که در کارخانه هاي فرآوري مواد غذايي کار مي کنند، از اين عينک استفاده مي کنند. بازيکنان تنيس نيز در مقابل تابش نور خورشيد مي توانند از اين لنز براي عينک خود استفاده نمايند.

لنز قطبي

در اين لنز يک نوع ماده شيميايي بکار رفته است که قبل از رسيدن نور به چشم فرد، بخشي از نور را فيلتر مي کند. اين لنز براي افرادي که مدت زمان زيادي در زير نور آفتاب هستند، بسيار مناسب است. اين مدل در عينک هاي آفتابي بکار مي رود و باعث انعکاس نور مستقيم آفتاب، انعکاس برف و سطوح مختلف مي شود. اين لنز رنگ اجسام را تيره مي کند و از خستگي چشم جلوگيري مي کند.

لنز نارنجي

از جمله کاربرد هاي اين لنز با رنگ کهربايي، استفاده از آن در محيط هاي کم نور مي باشد. اين لنز به روشن تر شدن محيط و افزايش ديد کمک مي کند. از اين لنز براي فيلتر کردن نور آبي و شکار استفاده مي شود.

بهترين عينک ايمني

همان طور که گفته شد، عينک کار يکي از ضروري ترين تجهيزات ايمني فردي است که در بسياري از مشاغل از آن استفاده مي شود. شرکت هاي داخلي و خارجي زيادي به توليد اين محصول مي پردازند که از بين آن ها مي توان به موارد زير اشاره کرد:

عينک ايمني هانيول

يکي از برترين توليکنندگان عينک کار شرکت هانيول است. شرکت هانيول اصالتاً يک شرکت آمريکايي در تجيهزات ايمني فردي و محصولات ديگر به شمار مي آيد. از محبوب ترين و بهترين مدل هاي اين شرکت مي توان به عينک ايمني هانيول مدل N-Vision T???? BS و A??? و Tornado T?????B و … اشاره کرد.

عينک ايمني يووکس

يووکس يا UVEX يکي از توليدکنندگان خارجي برتر در زمينه توليد عينک کار و تجهيزات ايمني فردي است که محصولات خود را طبق استانداردهاي دستکش ايمني و مطابق با استاندارد EN??? و EN??? و EN??? توليد و به بازار عرضه کرده است. اين برند اصالتاً آلماني است و محصولات آن از کيفيت بالايي برخوردار هستند. از محبوب ترين عينک هاي توليدشده توسط اين برند مي توان به عينک ايمني يووکس مدل Astruflex و I-VO و … اشاره کرد.

عينک ايمني تري ام

تري ام يک شرکت چند مليتي است که در سال ???? فعاليت خود را آغاز کرده است. اين شرکت به توليد محصولاتي از قبيل چسب، مدارهاي الکترونيکي، تجهيرات ايمني و پزشکي، مواد ساينده، محصولات دندان و … مي پردازد و يکي از محصولات اين شرکت عينک کار است. از بهترين محصولات توليدشده توسط اين برند مي توان به عينک ايمني تري ام مدل Privo ????? و KX???? و … اشاره کرد.

از ديگر برندهاي داخلي و خارجي اين کالا مي توان به عينک ايمني اخوان، کاناسيف، ديوالت، توسن، رونيکس، پارس اپتيک، توتاص، پارکسون، جنيوس، جکسون، تک پلاست، ولکان، ديکنز، ماتريکس، صاموپرشين و … اشاره کرد.

استاندارد عينک ايمني

همان طور که گفته شد، يکي از مهم ترين نکات در انتخاب عينک ايمني، استاندارد بودن آن است. يک سري استاندارد و تأييديه ها موجود است که با استفاده از علائمي بر روي اين ابزار ايمني مشخص مي شود. برخي از اين استانداردها عبارتند از:

  • استاندارد EN???: اين استاندارد در رابطه با ويژگي هاي فيزيکي خواسته شده، مقاومت و ضد ضربه بودن عينک است. يک عينک مناسب بايد داراي اين استاندارد باشد.
  • استاندارد EN???: اين استاندارد نشان دهنده مقاومت عينک هاي ايمني در برابر اشعه UV و فرابنفش است.
  • استاندارد EN???: اين استاندارد براي لنزهاي مربوط به محافظت از کارکنان در حوزه هاي لحيم کاري، جوشکاري، جوش قوس الکتريکي، هوابرش، برش پلاسما و … است.

استاندارد عينک ايمني

ضعيف بودن چشم

يکي از مهم ترين سؤالات و مشکلاتي که براي کاربران بوجود مي آيد، ضعيف بودن چشم افراد است. اگر چشم فردي که از عينک کار استفاده مي کند ضعيف باشد، در اين حالت عينک کاري که استفاده مي کند بايد داراي يک سري ويژگي خاص باشد. در اين مواقع بايد زير شيشه حفاظتي عينک، عدسي مناسب چشم آن فرد نيز قرار داشته باشد.

شما کاربران محترم در صورت قصد خريد و استفاده از عينک ايمني مناسب و با کيفيت نيز مي توانيد به سايت ايمني ها مراجعه نماييد.

www.imeniha.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 55
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 198
  • بازدید سال : 498
  • بازدید کلی : 8055
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی